Showing posts with label teratak. Show all posts
Showing posts with label teratak. Show all posts

Thursday, February 4, 2010

Masa proses perpindahan


ni selepas pindah



mesti ade model ni heheh




tukang jaga grill


hubby dan adik ipar tengah berhempas pulas angkat barang.mana iiiiiii??? tukang amik gambar.tolong angkat barang kecik2 je...sebab bila angkat barang berat2 sakit kat dada bekas operation kot huhuhu



tengah berhempas pulas lagi huhu
setakat tu je .....bye....



Friday, September 4, 2009

kitchen cabinet


ni kitchen cabinet...dah hampir settle masa ni...skrg dah settle..ni gambar 2 minggu lepas..



ni satu lagi gambar...huhuhu

Saturday, August 1, 2009

Pasal rumah plak


kita skrg tengah upah org untuk cat rumah...dan biru warnanye ...kenapa biru...sedangkan kita suka pinkkkkk.....aduhaiiii....ini warna favourite hubby dan hubby kata tak sesuai buat pink kat ruang tamu..huhuhu..so i decided nak letak color pink kat bilik awa nanti..ataupun kat bilik kita hehehhe



ade 2 warna sebenarnya ..warna biru cerah dan gelap...



bersepah2 kan..huhuhu

Monday, June 15, 2009

Kitchen cabinet

Salam semua, act, kita tengah atau sedang lagi menyurvey..ayat apa ni hehehe....KC untuk umah kita kat Nilai tu...dalam kepala kita english style la kan..tp pikir balik..kena berdiri atas muka bumi yang nyata..anak kita tu kecik2 lagi nanti kan..finger print di mana2 hehehe...kalau boleh nak sangat KC warna putih tp memandang kan tak de dapur kering , hanya akan ade dapur basah so baik la buat warna2 cam kat bawah ni..hehehe





lawa gak warna KC ni kan..huhuhu



haaaa ni yang kita berkenan huhuhu


bestkan dapur luas cam ni..kita minat pesen yang cam ni la..at least nampak tersusun dan kemas...


huhuhuh...my favorite ni tp kena berpikir agak panjang atau mungkin lebih panjang lagi hehehe





ni pun...hehehe...nak buat camne...anak2 kecik lag weiiiii ehehehhe




tp mungkin kita akan buat yang camni je la..hehehe...ok gak kan yang ni heheh



okla setakat ni dulu...see u all in next entry




Tuesday, March 3, 2009

Perkembangan rumah yang terbaru

Ni la rumput2 dan lalang telahpun dipotong tp bukan la hubby, kita dan adik ipar yang buat...kebetulan masa tengah2 potong rumput...hubby pun dah give up..dah tak tau nak panggil kat mana pemotong rumput..tiba2 dengan kuasa Tuhan..lalu la plak si pemotong rumput tu..cam tak percaya hehe...syukur Allah permudahkan...dia kata dia dah biasa potong rumput kat umah kita ni..dengan penyewa rumah ni dulu...so senang la dia tahu apa dia nak buat..bayar dia rm40 ..dia settle semua..ok la kan heheh..so enjoy the pixs






ni la dah bersih dah kawasan ni...



br nampak ade pokok2 lain sekitar sini







ni hubby dan anak2 tengok si pemotong rumput hehe



tula pemotong rumput nye..
okla setakat tu je ..bye..see u in next entry hehehe



Saturday, February 7, 2009

update rumah

Ni gambar rumah hr ni plak..langsir dah letak..untuk pemberitahuan kepada penduduk ..bhw rumah ni ade orang dah..ehehe...bukan apa..nanti takut yela kan rumah plak corner lot kot org ade niat tak baik susah jugak...

ni "penjaga" rumah hehehe....tengok tu pegang kayu hehe..hati2 korang hehe..mood dia tengah baik tu hehe








ni la dia..hubby dah siap baring dah..dah penat mengerjakan rumput kat luar..tp tak habis seme lagi...kena datang banyak kali lagi untuk settlekan rumput tu









ni dapur nye...kita plan nak buat kitchen kabinet..





ni ruang dapur lagi



ni dapur ade table top je




ni bilik kat dapur...besar gak bilik ni...
setakat ni dulu..enjoy the pics..bye..



Sunday, February 1, 2009

rumah baru

Ni la umah yang baru dibersihkan...hehe..enjoy the pics ok..hehe



ni kipas dan bilik utama...

ni gambar sliding dan balcony tingkat atas



kipas dan lampu tingkat bawah...ni la bagusnya rumah 2nd hand..semua dah ade..heheheh


tu menuju ke dapur..dapur tak sempat bersih lagi..so tak leh amik gambar lagi


yang tu stor..tuan rumah asal ni dah banyak buat renovation kat umah ni..kat situ dibuatnya stor



Ni gambar tangga..hehe...


berkilat...baru lepas cuci..tgkla duaorang model tak pakai baju..tengah layan perasaan


tgk tu pokok bunga kertas..tiba2 je hidup kat situ..hehe


pastu banyak pokok lain..kat situ..hubby boleh buat setakat tu je utk hari ni lalang tinggi ooooo


okla terangla kat sini sket...hehe

oh ya mintak tolong la kan...kot faina jengah kat sini..nak tahu ade tak perkhidmatan potong rumput kat nilai..nak suruh hubby buat sorang2 ...bila agaknya nak siap kan..kalau ade beritahu ye...terima kasih banyak2...hehehe

Sunday, December 14, 2008

ikea (entry lama)

Ni la gambo masa gi ikea minggu lps....KC yang sempat kitaorang sempat amik gambo..hehe



ni ok gak..





hmm ni pun ok


ni ok gak..
habis tu yang mana satu...hahaha...katanya survey..blm ade lg keputusan muktamad..ok la yg tu je...


Tuesday, November 11, 2008

Hepi la kita






ni la umah nye 2nd hand


Kita hepi sangat ari ni....kalau korang ade baca pasal rumah 2nd hand yang kitaorang nak beli ari tu (guna loan hubby)..kita ni kedekut ..taik hidung masin...disebabkan kedekut tu..satu harta pun tak de...ish ish ish..nak kena cari harta ni..atau nak kena menyelam lautan agaknye ke..cari harta karun..eh salah eja...Qarun





alhamdulillah dipermudahkan oleh Nya..pinjaman telah diluluskan..mungkin tahun depan la akan masuk rumah tu....setelah semua yang berkaitan dengannya selesai....
Blog Widget by LinkWithin