Monday, February 4, 2013

yang kecik itu besar

saya selalu dengar radio sinar fm...hmmm...

pg2 saya dengar dr Fadzilah Kamsah cakap....yang kecik itu besar...

saya suka kadang2 kita boleh learn something dari situ..

saya teringat waktu saya dulu2..belum kawin...saya dulu kerja husm kubang kerian..jadi kalau jumaat kalau tak balik kg ....saya suka jalan2 sekitar KB....perangai saya pelik...saya cepat kesian kalau kedai yang saya lalu tu tak de orang beli....pastu kalau penjual dia orang2 tua...huhuhu...saya akan membeli kat situ...saya cepat kesian...(huhuhu)...walaupun barang dia tak dela best mana..kedai lain pun ada...tp tak leh la..saya beli jugak....pastu kalau kat pasar2 malam....kalau ada pengemis2 saya bg jugak sedekah..walaupun dah banyak citer pasal pengemis ni...tp pada pendapat saya kalau saya tolong orang tu..kot mana tahu dengan sedekah yang kita bagi boleh ringankan beban dia....boleh menyelesaikan masalah besar dia...huhuhu

pastu kalau tengah2 makan...ada orang datang jual something saya beli gak kadang2 ataupun bagi jela sedekah..sebab saya suka selepas kita bagi sedekah tu...korang akan perasan dia akan doakan kita murah rezeki ..seronok huhuhu...

tapi apapun ini bukannya riak...tp saya seronok tengok orang lain gembira ...dan satu lagi...perangai saya..masa sekolah...saya akan berkawan dengan orang yang senyap2 dalam kelas...hehe..saya ni nak kata bising bising jugak..nak kata senyap senyap jugak,..tengok pada keadaan la kan..takkan ko nak membising sepanjang masa..cikgu ada ko senyap la huhuhu...saya berkawan dengan kawan saya ni sampai dah jadi best friend..dia seorang pendiam..tp dengan saya dia bercakap banyak..hehehehe....sampai kitaorang sangat2 rapat.....sampai sekarang walaupun dah tua ni..still lagi berkawan hahahah...yang bestnya kitaorang kawin pun cari jodoh ngan orang sekolah sama..paham ke tak ni...cam saya sekolah tb husband sekolah ss....kawan saya ni pun sama...husband dia sekolah ss gak hehehehe....cam tu la.....tp yang bestnya husband dia kenal husband saya...husband saya tak kenal husband dia..huhuhu..pastu mula la..husband saya berlagak konon dia glamer seme orang kenal dia hahahahah(oppppsss tu citer lain..sori hubby) heheheheh......

so kecik itu besar...buat la perkara yang paling kecik..tp pada orang lain..itu adalah perkara yang besar...harap2 korang pahamla...





0 Lovely Comment:

Blog Widget by LinkWithin