Tuesday, July 22, 2014

reclaim your heart

Sapa tengok always a traveller, kita tak tahu kenapa rancangan tu macam terkesan di hati saya..macammna mizz nina yang dulunya...yeaa semua orang tahu dia camne dulu..but now..she's totally different i love to see her changes..kita pun boleh sebenarnya...kita pun kena reclaim our heart....sememangnya kita dilahirkan dalam agama...cam saya...saya pakai tudung since darjah 5 sebab ada ustaz suruh pakai....tpi on and off sampaila ke sekolah menengah dan form three kot baru pakai tudung betul2 keluar....dan masa tu pun solat on and off....yela nak exam baru nak solat ok..kita manusia biasa .banyak lakukan kesilapan...dan Allah itu maha besar mungkin sebab itu dia suruh kita belajar di tempat yang amik berat pasal agama...that time KUSZA sekarang ni UNISZA,

 i have two option samaada ke UITM ataupun KUSZA..of course UITM belajar course yang kita minat accounting but my brother at that time dia buat solat istikharah dia kata masukla kusza...amik IT yang kita langsung tak tahu....tp itu la yang terjadi..Allah permudahkan segalanya dari tak lancar baca Al-Quran sampai lancar..dari tak reti nak pakai jubah..pandai pakai..dari tak reti nak pakai tudung bawah dada..dah pandai..dari tak pandai nak pakai stoking now dah pandai.....tp bila berkerja lain la plak pengaruh sangat kuat ...kita hampir terpengaruh dengan segala2 nya....walaupun tudung pakai..tp dah tak labuh sangat dah....memang berbeza...but Allah itu sangat sayangkan hambanya dia datang kan dugaan...ye sekarang saya tengah mencari diri saya semula...Allah masih sayangkan saya dan keluarga saya..kalau tidak selamanya hanyut....anak2 semua dah bersolat walaupun tak sempurna..under learning process biarlah takpe...nanti kita akan ajar perlahan lahan...

now time to change, saya tak nak nanti saya meninggal tiba2 saya berada di tempat yang maksiat...saya nak saya berada di tempat yang elok...sekarang mati boleh tiba2..kita tak tau....jadi sementara ada peluang baikla kita berubah pada yang lebih baik. Kita berhak berubah kan..

0 Lovely Comment:

Blog Widget by LinkWithin