Friday, December 26, 2014

ye...ye...saya diet

Isnin tu saya pergi klinik kesihatan nilai sebab nak mc kerajaan..hahaha...tak dela..saya pun nak suruh dr cek kot2 la...kan kena xray ke apa..sebab nya jumaat tu saya terseliuh sakit nya sampai tumit pun tak leh nak kena lantai....huuuuuu sakitttttnyaa......pastu dah la saya kena tinggal sorang2 kat umah..hubby keje...lepas dia hantar saya gi klinik jumaat ..pastu dia kata dia kena balik opis..ada meeting....huhuhu sodih..nasib baik dr kat klinik swasta tu dia bagi saya ubat pain killer dah menyamai ubat tido....dan nasib baik jugak saya tanya kat FB sapa ada ctc number tukang urut..terus saya dapat ,..bagus nya la....kawan2 kat fb tu......dan saya tak terfikir nak call pun..entah nape..saya jadi malas nak call....bolehh.....jadi dari pagi sampai petang saya tido..sesekali bangun nak buang air..rasa nak menangis sakitnya...

last2 petang tu...saya call tukang urut..dia kata blh...saya bahasakan dia kak..selalunya diaorang ni tua hahaha......yela nama pun tukang urut..mesti banyak pengalaman kan...pastu saya call tanya leh tak saya nak urut malam tu jugak...sebab kaki saya seliuh..dia kata  boleh..datangla..apalagi set appointment 8:30.....hubby saya balik dia terus belikan saya makanan....makan2 ....dalam 8 lebih kitaorang ke taman semarak..rupanya rumah nya senang nak cari....urut seme..alhamdulillah saya boleh jalan..dan boleh rapatkan tumit ke lantai..guess what tukang urut same age hahahaha......terbalik dia panggil saya kakak...ok....takpe...heheh....

pastu sabtu ahad tu boleh la saya jalan ..tp tak gi mana2 la..sian anak2 plan nak balik kg pun tak leh ..hmm..takpe..dia tak bagi balik dah la...

pastu isnin tu..baru nak citer saya gi klinik kesihatan dr ni kan agaknya tak leh tengok saya yang "comel" ni hahaha....dia menakutkan saya..pastu dia buat appointment amik darah, dietician...amik berat....dalam masa beberapa minit dalam tu....pening saya..bukan cakap pasal kaki ..pasal sakit lain..wei dah la takut saya....pastu dia setkan saya buat fisioterapi, amik darah, dietician..hmmmm...ok okla...saya ikut je.......dr kan sayang saya....huhuhu tu ayat tambah sendiri..
so nanti penuhla jadual appointment saya tahun depan..jarang la saya masuk opis pepagi hahhaha....
ye..dan dia bagi pelan pemakanan..ye..saya janji saya diet...dan skerang tak leh nak diet...sebab saya kena makan nasi...for the sake of my kaki...tak leh makan mee, tak leh makan menda sejuk..kalau saya tak makan nasi...saya nak makan apa..hmmmm.....

okla nanti saya diet..saya janji..bye bye...see u when i see u

0 Lovely Comment:

Blog Widget by LinkWithin