Wednesday, May 30, 2012

luahan

hmm...

since this is my blog biarlah saya luahkan perasaan saya ..dah tak tahu mana lagi nak luah kot...hmmm....sebenarnya semenjak masuk tempat baru ni...saya....hmmm...ok ok..sapa yang tak suka naik pangkat try environment baru kan...dapat apa yang tak pernah saya dapat sebelum ni kat opis lama...pi menjelajah seluruh malaysia .....(outstation ler tewww)...tetapi actually os tu dah mengambil half of my time with my family, kadang2 masa diaorang exam saya takde...masa ammar start berjalan pun saya tak de...berbaloi ke tak...saya pun tak tahu..saya memang family oriented sebab saya bukan jenis yang suka bercuti atau keluar ke mana2 tanpa anak2....kalau saya os ok pada saya tinggalkan anak2....tp kalau untuk huha2 ...susah kot sebab tu tak pergi2 oversea.(banyak peluang, tp tula hmmm)..hahaha(saya tak tujukan pada sesapa pun...so pls jangan terasa ....sori bebanyak) tula agaknye saya lepaskan banyak peluang untuk saya berjaya di luar sana...peluang di depan mata...tp saya tak sedap hati...so saya stop...kalau saya teruskan...mungkin saya dah kaya...(verangaaaannnnnn) pakai merc apa...ko adaaa??

sepanjang 2 tahun lebih di tempat baru..bukan saya tak happy....berada ngan kengkawan yang boleh kata satu geng....sebab bila os kita akan jadi semakin rapat..sebab masa os saya cuma ada awak..dan awak ada saya..kitala yang akan settlekan apa saja yang datang waktu os tu...hmmm...sebab tu saya rasa saya sangat rapat dengan kengkawan skrg  berbanding dengan kawan2 masa opis lama dulu... tp saya tetap rindu opis lama saya..sebab tak de pressure...u buat program, test program, program u jadi., dan dipakai , dah bermaksud kerja dah settle...tp skrg ni agak berbeza sebab ianya berterusan sentiasa..pi bengkel, balik bengkel entertain lagi...kerja tak berkesudahan...tupun tak nampak jugak saya buat kerja..saya bukannya jenis...nak pung pang apa yang saya dah buat....sebab dah diajar begitu masa opis lama..diam2 sudah...program jadi..nama saya terpampang di setiap coding programming yang saya buat..tak perlu nak bgtau orang....asalkan keja jalan sudah...

Saya sebenarnya dah bosan dengan environment skrg....sbb sampai ke rumah pun saya still lagi pikir kerja2 kat opis...hmmmm..tp saya pikir jugak buat apala saya bersusah2 orang tak hargai pun apa saya buat...skrg ni saya buat kerja untuk mencari keberkatan dari Nya..selainnya saya serahkan pada Allah....asalkan saya dapat gaji yang berkat setiap bulan...insyaAllah saya akan mintak tukar....environment ni dah tak sesuai dengan saya...semoga Allah permudahkan apa yang saya nak buat..Aminnnnnnnn





0 Lovely Comment:

Blog Widget by LinkWithin