Sunday, May 6, 2012

nak gemuk ke nak kurus???


Salam malam2 ni,

sebenarnya malam2 ni saya duk baca status update kengkawan kat dalam FB...ada yg saya baca ada yang kelako ...ada yang sedih.ada yg happy update makan kat mana..macam2 la....tp ada satu status tu pasal suami dia marahkan dia makan malam takut badan naik huhuhu....saya tahu semua suami nak tengok isteri dia cantik spt mula2 kawin...tp saya pun terfikir kawin kerana badan ke kerana cinta...sebab kalau cinta tak kirala keadaan suami atau isteri macammana pun tetap cinta sebab cinta tak kenal paras rupa seme...hmmm....yang penting bila hati berdetik (hohoho mcm kuch kuch hota hai...) sbb bila saya baca blog suami jaga isterinya dalam keadaan sakit itu memang cinta sejati saya memang tabik la...

pada saya kesihatan suami atau isteri penting sebenarnya dari badan gemuk atau kurus sebenarya...saya tak kisah badan pasangan saya mcmmana asalkan dia sihat, walaupun hubby saya ada penyakit darah tinggi tp alhamdulillah sekarang ni dia dah tak perlu..makan ubat lagi...sakit kepala pun dah jarang sangat kecuali kalau panas sangat atau dia stress....tp saya pulak lain...badan saya berisi tp alhamdulillah saya tak de penyakit pelik2...kecuali darah rendah...saya senang sangat dapat pening kepala dan sakit kepala...

tp kan...kalau suami tak suka isteri dia berisi, apa kata registerkan isteri masuk gym ataupun kelas aerobik,..itu lagi bagus rasanya dari duk komplen wife berisi ke apa...huhuhu....sebab nak kurus bukannya senang...kalau nak kurus tak leh amik pil kurus sebarangan..cara yang paling selamat kena workout dan diet...hubby saya alhamdulillah dia tak pernah komplen suruh kurus ke apa...kalau nak kurus...kurusla kalau nak gemuk gemukla..asalkan sihat kata dia...tp saya pulak yang nak kurus..sebab nak sihat kata kooo....nak guna badan ni sampai 60 thn heheh....tula gatal amik opsyen 60 thn...hehe...jadi saya skrg tengah berusaha kuruskan badan saya,.,...supaya sihat dan fit....

moralnya....terimala pasangan seadanya...
(fuyooo mcm doktor cinta hahaha)...

pssssttt korang jgn terasa hati plak...ini adalah my point of view...tak de niat nak kecilkan hati orang..seme....





0 Lovely Comment:

Blog Widget by LinkWithin