Monday, August 1, 2011

saya kesian...

ahad hr tu....saya sempat mendengar ceramah di seminar kat kajang pasal kepentingan jaga kesihatan....orang sanggup habiskan duit beli baju baru(mcm saya), beli tudung(mcm saya) huhuhu,tp ada kesedikit dari budget korang untuk kesihatan, dulu saya sgt suka2 pada baju, pada tudung, pada makanan....tp skrg saya sangat obses  pd kesihatan...saya sanggup korbankan duit saya untuk beli produk kesihatan yang sangat bagus utk sayatanpa paksaan sesiapa..

saya sangaaatttt takut jika tetiba saya didiagnos sakit barah....lagi parah kalau sakit barah itu sudah ditahap yang tak mampu saya nak bayang...berada di dalam lingkungan orang yang sakit, saya pernah mendengar luahan perasaan seorang kakak..yang dia tdk sedar yang dia sebenarnya mengidap kanser payudara tahap 4...tanpa ada sedikit tanda..cuma demam2 tak kebah, dan sakit kepala.yang berpanjangan...doktor pun tak suspek dia kanser..tp bila buat diagnosis dia ada kanser,..camna kalau itu terjadi pada kita....saya sangat kesian dan sangat takut.....

jadi apa salahnya kalau kengkawan ku korbankan sedikit duit kita berpoya cari sesuatu yang baik untuk diri kita...mencegah lagi baik bukan...saya takut kalau itu terjadi pada kengkawan saya, pada saya sendiri, saya selalu terfikir kalau saya mati sapa nak jaga anak saya, mak tiri tak mungkin akan jadi sebaik ibu...walaupun pasangan kita kata mencintai kita sampai ke akhirat,pastinya selepas kita meninggal, dia mungkin akan cari pasangan untuk dirinya...saya cuma pikirkan anak2 saya...ajal ditangan tuhan...tp kalau boleh dicegah cegahla..sekadar berkongsi ngan kengkawan..hmmmm.....



0 Lovely Comment:

Blog Widget by LinkWithin